• WYCIECZKA

• Wielka Sowa zdobyta! Udana wycieczka klas 6a, 7a i 7b w Góry Sowie. Dużo atrakcji spotkało nas podczas tej wycieczki. Zaczęliśmy od odwiedzin Jaskini Nietoperzy w Świdnicy, gdzie poznaliśmy różne gatunki nietoperzy, a także uczestniczyliśmy w ciekawym wykładzie dotyczącym życia zwierząt w Sudetach. Następnie udaliśmy się do Kościoła Pokoju, który jest wpisany na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO, w którym może zmieścić 7500 osób. Widzieliśmy Katedrę Świdnicką. Dzień zakończyliśmy na zaporze wodnej w Zagórzu Śląskim. Pogoda nam sprzyjała. Następnego dnia rozpoczęliśmy naszą podróż od historii - zwiedzaliśmy podziemne sztolnie projektu Riese z okresu II wojny światowej w Osówce. Kolejnym punktem wycieczki było wejście na najwyższy szczyt Gór Sowich - Wielką Sowę 1015 m. Niezapomniane chwile i dużo atrakcji oraz dobry humor towarzyszył nam podczas tej wycieczki.

• "Znicz dla zapomnianych zmarłych"

• W tym roku, w ramach realizowanego projektu innowacji pedagogicznej, najmłodsi uczniowie naszej szkoły we współpracy ze Szkolnym Klubem Wolontariuszy zrealizowali akcję "Znicz dla zapomnianych zmarłych". Dzięki zaangażowaniu Rodziców, dzieci licznie przynosiły znicze, które zapaliliśmy na grobach przy ul.Obornickiej. Dziękuję!

M.Wyszyńska

• "Czyste Powietrze Wokół Nas"

• W ramach projektu "Czyste Powietrze Wokół Nas", dzieci dowiedziały się jak unikać dymu tytoniowego. Rozmowa z dziećmi miała na celu radzenie sobie w sytuacjach, w których inni palą papierosy. Metoda "burza mózgów" sprzyjała układaniu zdań i haseł. Dzieci zapoznały się ze znakiem zakazu palenia papierosów. Uczniowie już doskonale wiedzą, jak ważne jest czyste powietrze dla życia. Na koniec zajęć dzieci nie zapomniały, aby zaśpiewać piosenkę o Dinusiu.

"Ten zielony Dinek, ten zielony Dinek Nie lubi palaczy, ucieka przed dymem. Papieros to nasz wróg, zdrowie zabiera. Nie wolno! To szkodzi! Dość tego palenia!"

• "Czyste Powietrze Wokół Nas"

• W ramach projektu "Czyste Powietrze Wokół Nas", dzieci z oddziałów 0a, 0b i 0c, wzbogaciły swoją wiedzę na temat szkodliwości palenia papierosów na podstawie plansz edukacyjnych. Podczas ćwiczeń oodechowych przy muzyce porównywały odczucia przyjemne "kwiatów", perfum. Dzieci również naśladowały zachowanie osób palących i niepalących. Na koniec zajęć wykonały odznakę "Nie pal przy mnie".

• "Czyste Powietrze Wokół Nas"

• Oddziały zerowkowe biorą udział w programie "Czyste Powietrze Wokół Nas" organizowanym przez Państwową Inspekcję Sanitarną. W ramach projektu dzieci udały się na spacer po Trzebnicy w poszukiwaniu różnych źródeł dymu.Po obserwacji dzieci zostały podzielone na grupy i każda z grup wykonała swój plakat. Również nauczyły się piosenki o Dinku i kolorowały portret. Dzieci były zachwycone zdobyły dużą wiedzę. Dinek zostanie już naszym przyjacielem.

• WYCIECZKA INTEGRACYJNA

Uczniowie klas 5b, w miniony piątek, uczestniczyli  w wycieczce do Parku Trampolin we Wrocławiu. Celem wyjazdu było wyrabianie nawyku aktywnego spędzania wolnego czasu, integracja uczniów oraz rozwijanie zainteresowania sportem. Pobyt w GOjumpie okazał się niezwykłą lekcją wychowania fizycznego. Uczestnicy wycieczki korzystali z szeregu atrakcji, m in. ścieżek akrobatycznych, koszy do wsadów, trampolin sportowych, basenów wypełnionych poduszkami powietrznymi oraz parku linowego. Wspólne skakanie wprawiło wszystkich  w znakomity nastrój oraz wyzwoliło mnóstwo pozytywnej energii.

• Wizyta w Sądzie Rejonowym w Trzebnicy klasy 3a

• 20 października, czyli w Światowy Dzień Mediacji, klasa 3a wybrała się do Sądu Rejonowego w Trzebnicy. W sądzie odbyły się specjalne warsztaty dla naszej klasy. Pani mediator opowiadała uczniom o emocjach i sposobach łagodzenia konfliktów. Poprzez gry dramowe uczniowie starali się odczytywać emocje innych i odpowiednio wspierać te osoby. Później uczniowie mogli porozmawiać z sędzią rodzinnym. Sędzia zapoznał ich z przebiegiem rozprawy sądowej, wskazał miejsca zajmowane w czasie rozprawy przez niego, oskarżonego, adwokata i świadków. Uczniowie zostali zapoznani z tajnikami funkcjonowania sądu oraz rolą prawa w życiu każdego człowieka. Dzieci włączyły się do rozmowy, zadając sędziemu pytania, które świadczyły o ich dużym zainteresowaniu omawianą problematyką. Na koniec zostaliśmy oprowadzeni po zawiłych korytarzach budynku - zobaczyliśmy m.in. areszt, archiwum i przyjazny pokój przesłuchań dla dzieci. Wizyta w Sądzie Rejonowym w Trzebnicy była dla uczniów ciekawą formą zdobycia wiedzy i nowych doświadczeń.

Wychowawca klasy- Natalia Rupocińska

• WYCIECZKA INTEGRACYJNA 4E

• Dnia 18 października 2022 r. uczniowie klasy 4e wybrali się na wycieczkę integracyjną do Krośnic.  Na początku pojechaliśmy meleksami do Grabownicy. W czasie drogi wszyscy zachwycaliśmy się przyrodą w Dolinie Baryczy. Następnie zatrzymaliśmy się  przy wieży widokowej, z której podziwialiśmy  przez lornetki przepiękny krajobraz jesienny oraz obserwowaliśmy ptaki. Później mieliśmy ciekawą lekcję przyrody. Pani  przewodnik w niezwykle interesujący sposób opowiadała nam  o siedliskach ptaków oraz hodowli ryb w tutejszych stawach. Przedstawiła nam również historię powstania stawów milickich. Czasami zamykaliśmy oczy i w ciszy słuchaliśmy odgłosów ptaków. Po zajęciach wróciliśmy meleksami do Krośnic, gdzie mieliśmy ognisko. Bawiliśmy się, śpiewaliśmy. Pogoda nam dopisała, wszyscy wróciliśmy bardzo zadowoleni.

• Wycieczka do Żmigrodu klas 3.

• 18 października uczniowie klasy 3a, 3b i 3c wybrali się do Żmigrodu. W domu kultury dowiedzieliśmy się, że symbolem miasta jest smok. Każdy uczeń wykonał swojego smoka z gliny. Później w jesiennych sceneriach przyrody zwiedziliśmy teren parkowo-pałacowy. Park ze wspaniałymi starymi drzewami i krętymi uliczkami zachwyca pięknem! W pobliżu pałacu uczniowie mogli podziwiać pomnik przyrody- dąb szypułkowy - Melchior, liczący ok. 400 lat. Przewodniczka oprowadziła nas również po baszcie i jej zakamarkach. Z tarasu widokowego oglądaliśmy ruiny pałacu i park. Na koniec uczniowie wykonali pamiątkowe lampiony, wykorzystując skarby jesieni m.in. liście i szyszki. Do szkoły uczniowie wrócili bardzo zadowoleni.

Wychowawcy klas 3.

• SPOTKANIE Z POLICJANTEM

• 12 października uczniowie z grupy 0b i 0a gościli  funkcjonariusza służb mundurowych. Pan policjant, przybliżył dzieciom specyfikę swojej pracy, służbowe wyposażenie i chętnie odpowiadał na zadawane pytania. Spotkanie upłynęło w miłej atmosferze.

M. Wyszyńska

• Refleksje, zabawa i słodycze – „INTEGRACJA z KULTURĄ♥”

• 6 października to dzień, który klasa 4A spędziła pod hasłem „INTEGRACJA z KULTURĄ♥”.
            Już po pierwszej lekcji uczniowie udali się do kina, gdzie obejrzeli film pt. „Lena i Śnieżek”. Ta ciepła i  nieskomplikowana opowieść o nieśmiałej i wrażliwej dziewczynce oraz przygarniętym przez nią lwiątku wyzwoliła wiele emocji. Dokuczający rówieśnicy i skutki ich nieprzemyślanych działań, rodząca się przyjaźń, problemy rodzinne, poczucie samotności, budzenie się empatii, odpowiedzialność za siebie i innych  - to główne wątki ukazane w tym filmie, który stał się dobrym materiałem do rozmów i przemyśleń na tematy bliskie nastolatkom.

Po projekcji był też czas na wspólne dyskusje, zabawy i zjedzenie lub wypicie czegoś dobrego w ArtKawiarni.
            To był dzień, który dostarczył wiele refleksji, radości i…kalorii :D

• DZIEŃ EDUKACJI NARODOWEJ

• 14 października 2022 r. – Dzień Nauczyciela - Święto Edukacji Narodowej jest to wyjątkowy  dzień dla wszystkich nauczycieli, pracowników  szkoły.

W naszej szkole 13 października uczniowie poprzez  śpiew i recytowane wiersze wyrazili płynącą prosto z serca wdzięczność nauczycielom oraz całemu personelowi szkoły. Każde słowo wypowiedziane przez tych „małych i dużych artystów” wzbudzało zachwyt i wzruszenie na twarzach zgromadzonych.

Na zakończenie części artystycznej, nauczyciele obdarowani zostali pięknymi medalami przez  uczniów, a pani wicedyrektor - Beata Białecka podziękowała wszystkim pracownikom za trud codziennej pracy.

• Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia

• W tym roku nasza szkoła dołączyła do akcji "Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia". W akcji wzięli udział uczniowie z klas czwartych.
            Czwartoklasiści dwa tygodnie wcześniej wykonali plakaty promujące ten dzień. W czwartek 13 października wzięli udział w krótkim egzaminie ze znajomości tabliczki mnożenia, losując działania do uzupełnienia, na czas. Powołano wśród uczniów klasy 5a specjalną komisję, która sprawdzała, te krótkie egzaminy. Następnie uczniowie, którzy zdali ten egzamin, otrzymali odznaki "Eksperta Tabliczki Mnożenia". Uczniowie rozwiązywali również zadania takie jak: labirynt z mnożeniem i tabelka mnożenia. Uczestnicy otrzymali specjalne certyfikaty. Akcję w klasie 4a przeprowadziła pani Małgorzata Wróbel.
            Życzymy matematycznych sukcesów wszystkim uczniom!

• „Jesień w sadzie”

• Jedenastego października zerówkowicze z grup 0a i 0b odwiedzili sady Państwa Celmerów. Gospodarze przyjęli nas bardzo miło. Było małe ognisko, żebyśmy się mogli ogrzać i zdrowe przekąski. Jedliśmy pyszne jabłuszka, gruszki i śliwki. Mogliśmy również spróbować soków z owoców, które dojrzały w tym gospodarstwie. Potem odbyliśmy spacer do sadu i zrywaliśmy jabłka. Nasi uczniowie wiedzą już, że Trzebnica to miejscowość bogata w owoce i warzywa.